دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Monday, 06 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ : ۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۰

میدیا فرج نژاد می گوید واژه ای مناسب تر از عملکرد باطل برای مسئولین دولت سابق وجود ندارد در نتیجه باید بپذیریم کسی دلسوز هنر نیست و خودمان باید دلمان به حال خودمان بسوزد یعنی اینکه انجمن های صنفی مختلف تشکیل دهیم و کارها را پیش ببریم.
میدیا فرج نژاد نوازنده و آهنگساز در گفتگو با خبرنگار موسیقی دیباچه گفت: مدتی است پروژه ای را آغاز کردم که در این پروژه با خوانندگان مختلف همکاری می کنم و در این آثار فقط از ساز تار استفاده می کنم. این آثار به صورت تصویری منتشر می شود که تا الان حدود دو اثر منتشر کردم و در یکی از آنها با حسین علیشاپور همکاری کرده ام. یکی از ویژگی مهم این آثار این است که هر کدام از این قطعات در یکی از شهرها ضبط می شود و گویش و زبان همان شهر در آثار وجود دارد به همین دلیل این پروژه بسیار وسیع است. قطعاتی که منتشر شده برای شهر اصفهان است و قطعات بعدی برای شهر شیراز، لرستان و کردستان است. در این آثار با هنرمندانی همکاری می کنم که واقعا مستعد هستند و توانایی های بالایی در موسیقی دارند.
این نوازنده با اشاره به اینکه موسیقی مسئول ندارد، تاکید کرد: در دولت سابق تمامی مسئولین بی عملکردی و ناتوانایی خودشان را نشان دادند به طوریکه من هم مثل بیشتر هنرمندان حدود یک سال است که به دنبال هیچ مجوزی نمی روم زیرا این پروسه انقدر خسته کننده است که من به عنوان یک هنرمند ترجیح می دهم زمانی را که می خواهم صرف توجیه این افراد کنم آن زمان را صرف خلق آثار بهتر کنم.

عملکرد بی فایده واژه مناسب برای مسئولین دولت قبل | خوشبختانه اصوات کریهی که در کنسرت‌ها می‌شنیدیم خاموش شدند!

وی افزود: واژه ای مناسب تر از عملکرد « بی فایده » برای مسئولین دولت سابق وجود ندارد در نتیجه باید بپذیریم کسی دلسوز هنر نیست و خودمان باید دلمان به حال خودمان بسوزد یعنی اینکه انجمن های صنفی مختلف تشکیل دهیم و کارها را پیش ببریم. هنرمندان موسیقی شامل دو قشر می شوند،هنرمندانی که موسیقی تجاری دنبال می کنند که ما با این قشر کاری نداریم زیرا همیشه در هر مرحله ای ساکت هستند. مد نظر ما هنرمندانی هستند که موسیقی جدی را دنبال می کنند و از موسیقی تجاری دور هستند.
این هنرمند در ادامه تاکید کرد: این هنرمندان همیشه به حیات کاری خودشان ادامه می دهند و به همدیگر کمک می کنند زیرا در این شرایط بهترین کار این است که هوای همدیگر را داشته باشیم. موضوع مهم دیگر این است که دیگر کنسرتی برگزار نمی شود و اینجا است که سره از ناسره مشخص می شود، بسیاری از کسانیکه کنسرت برگزار می کردند فقط مزخرفاتی را می گفتند که تکراری بود ولی هنرمندانی که فقط به دنبال کنسرت نیستند سرشان گرم خلق آثار فاخر است. خوشبختانه اصوات کریهی که در کنسرت ها می شنیدیم خاموش شدند و من واقعا دست تک تک هنرمندانی که دغدغه دارند را می فشارم.
وی در پایان گفت: من به عنوان یک هنرمند الان نمی توانم درباره وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی صحبت کنم زیرا همه ما می دانیم تمام کسانیکه روی کار آمدند فقط وعده دادند و هیچ اقدام مثبتی انجام ندادند. هنرمندان خودشان باید راهی برای موسیقی باز کنند و چشمشان به دست کسی نباشد.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳